Nem kell ahhoz hallosan komolyan venni ezt a jtkot, hogy az ember egy kellemesnek indul esti mixelgets alkalmval nha ne akadjon bele hasznlhatatlan, elhanyagolt vagy rosszul belltott szerverekbe. Mindenkivel elfordult mr, hogy legnagyobb erfesztsei ellenre sem akart gy megfekdni az ellenfl, ahogy az elvrhat lett volna. Igaz, nem teljesen ide tartozik, de ezen problmnak oka legtbbszr nem a vetlytrs szmtgpnek legmlyn rejtzik. Az ok tapasztalataim szerint mindssze annyi, hogy Magyarorszgon kevs az igazn minsgi szerverszolgltat, valamint az is egy rdekes szempont, hogy sok csapat nem szeretne ilyesmirt fizetni, ezrt megelgszenek az 50-60 kztt ugrl pingekkel, szaggat emberekkel, meg egyb finomsgokkal, amiket a szponzorci mell kapott borzalmak nyjtanak nekik.
Persze sokan prblnak sszerakosgatni j hardverekbl rtelmes szervereket, de ltalban valami mindig kzbejn, s vagy az egsz szolgltats eltnik a sr kdben az aktulis grdval egytt, vagy csak szimpln elfogy a zseton, aztn nem sajnljk telepakolni szegny gpeket 15-20 szerverrel egyidben, nem trdve a minsg fenntartsval, ami azrt elvrhat lenne egy ilyen igny jtknl, mint kedvenc hisztigpnk, a Counter-Strike. Egy hisztis jtkrl beszlnk ugyanis, fleg ha interneten keresztl szeretnnk konstans rtkek, egyenl felttelek mellett jtszani. Itt nem haladhatunk el sz nlkl az jkelet sszeeskvs-elmletek mellett sem, melyek szerint a VALVE idrl idre emeli e csods, mde nagyon rgi jtk gp -s netignyt. Erre nyilvnvalan nem lehet alapozni egy ilyen cikket, de azrt azt szgezzk le, hogy 2-3 vvel ezeltt lnyegesen kevesebb effle gondunk volt, ha jtszhat gpet vagy jtkszervert akartunk tallni ehhez az aggastyn engine-hez. Haladjunk is tovbb, ez egy msik tma.
Nylt titok, hogy ezen cikk megszletst a 7slash team kitart munkja is nagyban elsegtette, hiszen k kerestek meg minket, hogy nemrg kszltek el teljesen mindennel, ami egy ekkora kzssg kifogstalan elltshoz szksges, ezltal rendelkezsnkre tudtak bocstani egy szervert tesztelsi clokbl. Neknk tetszett az tlet, ezrt felkerestnk nhny hazai jtkost, hogy mit gondolnak errl. A visszajelzsek pozitvak voltak, gyhogy belevgtunk a kapott IP-re s jelszra ellenfeleket keresni. Tbbnyire Eurpa klnbz orszgainak csapatai, majd magyarok ellen is jtszottunk. A tapasztalat nagyjbl annyi, hogy a krnyez nemzetek jtkosai 40-50 krli, mg a magyarok 10-20 kztti pingekkel szaladgltak, ami szerintem elg j statisztika az ltalam eddig ismert szerverekhez kpest. De ne szaladjunk ennyire elre, vegyk szpen az elejrl, hogy mit kell tennnk, ha szervert szeretnnk brelni a 7slash-tl.
Megrendels
Ahogy az imnt nagyvonalakban mr emltettem, a 7slash team eddigi tapasztalataim alapjn elg j szinten igyekszik kiszolglni gyfeleit. A j minsg szerver mg nem minden: egy igen zlses webes felletet is kifejlesztettek, amely a megrendelst, majd a brelt szerver menedzselst is pofonegyszerv teszi. Hogy mindenki tlssa a rendszer mkdst, kpekkel illusztrlva igyekszem rtheten bemutatni ezt a szolgltatst.
Ehhez a rszhez igazbl nem fznk klnsebb kommentrt, a kpen lthat mdon, termszetesen valdi adatokkal rdemes kitlteni mindent. A lap aljn pipljuk be, hogy elfogadjuk a szolgltats feltteleit, amit egybknt illik el is olvasni (Adobe Acrobat Reader szksges hozz). Legalul a biztonsgi kd funkcija elg tmren el van magyarzva, azt ugyebr berjuk, majd elkldjk az rlapot. Ezutn a megadott e-mail cmre rkezik egy levl, amely tartalmazza a megadott adatainkat, valamint azt, hogy milyen mdon kell fizetnnk a szolgltatsrt.
A regisztrcinl megadott jelszt els belpsnkkr meg kell vltoztatnunk, majd ha ezzel megvagyunk, belphetnk a
WebAdmin-ba, ahonnan "teljhatalm" urai lehetnk szervernknek, termszetesen
csak a havidj tutalsa utn. Nhny kppel illusztrlnm a lnyegesebb funckikat:
Amint megvagyunk az innen elrhet belltsokkal, a kapott 2 IP-cm
(errl ksbb) kzl a felsre csatlakozzunk, s prbljuk ki, hogy rendesen mkdik-e. Ha a Steam nem rzkeli a szervert, az adminfelletrl csak simn kapcsoljuk be a zld gomb segtsgvel. Innen amgy brmikor ki-be kapcsolhatjuk a szervert, velem elfordult prszor, hogy gondolt egyet s nem ment, de adminbl vissza tudtam kapcsolni pr msodperc alatt.
Ha krbefutkorsztunk a szerveren, hogy nincs-e valami irrelis ping vagy szaggats, tetszs szerint rakhatunk r sajt warconfigot, vagy egyb dolgokat a kapott FTP hozzfrst hasznlva. Mi gy tapasztaltuk, hogy az alapbl rajtalv belltsok mellett is igen j volt a jtklmny, ezrt nem is nyltunk hozz, br nhny alapvet cfg-t taln elbrt volna az "alapcsomag". Aki nem szeret rcon-bl szrakozni, annak ajnlott beszerezni ezt a csomagot. Ennek tartalma a cstrike mappba kicsomagolva nagyon j szolglatot tud tenni, hiszen az rcon_password megadsa utn csak execelnnk kell a fjlokat, s azok a kvnt hatst erszakoljk ki szervernkbl.
Fentebb mr kiderlt, hogy minden szerverhez 2 darab IP tartozik, aminek egy igen egyszer oka van: az egyiket Magyarorszgon bell, a msikat pedig haznkon kvl ajnlott hasznlni. rdekes, de nhny osztrk vagy nmet emberknek valami rthetetlen oknl fogva jobb volt a magyar IP, de az esetek 90%-ban jelents pingcskkenst eredmnyezett a msodlagos cm. Konkrtan 10-40 ms kztti javuls ment vgbe, amikor ezt adtuk meg "ldozatainknak". :)
Ahogy a team egyik oszlopos tagja, balint tudtomra adta, jelenleg 64 bites rendszeren futnak a szerverek, ami a jtszhatsgot szemmel lthatan javtja, viszont egyltaln nem fut rajta a VAC2. Mindenki dntse el, hogy ez szmra htrnyt jelent-e, de n erre annyit tudok mondani, hogy manapsg aki igazn csalni akar, az ki fogja kerlni a cheatfogkat is minden gond nlkl, egy hibtlan szerver pedig tbbet r, mint az ldzsi mnia. Mindenesetre a 7slash fenntartja a 32 bit lehetsgt azoknak, akik szeretnk mgis hasznlni a VALVE termkt.
Vlemnyek
Az n szemlyes vlemnyem igen pozitv a csapattal kapcsolatban, kifogstalan minsg szerverrel volt dolgom a tesztelsi idszak alatt, s ha magyarok ellen jtszottam, lankzeli lmnyben volt rszem, no persze ha k is gy akartk. Igazbl klfldiek elleni 5on5 wart csak egyszer-ktszer sikerlt jtszanom rajta, de az 50-60 krli pingek mellett szerintem jelentsen jtszhatbb volt, mint ha mi mentnk volna t a nmet csodra. Nagyon j tletnek tartom a klfldi IP-t, ami tnyleg megknnyti a krnyez orszgok elleni gyakorlst, br azrt hollandokkal, britekkel senki ne prbljon 80ms alatt jtszani. :)
keksz: "A napokban, ha tehettem s mixelni tmadt kedvnk, elg sokat jtszottunk eks servern. Ez a server nekem szinte tkltetesnek tnt. Jl hordtak a fegyk, egyszer sem volt olyan, hogy laggolt volna, s oda ment az sszes goly, ahova pp lttem. (termszetesen egybl fejre) Net_graph 3-al jtszok s azon is megfigyeltem, hogy loss s choke egyltaln nem volt a serveren. Egyszval egy nagyonj serveren jtszhattunk, mindvgig."
chery: "Volt szerencsm egy 7slash serveren mixelni a napokban. Neten az obinet mellett ez adta a legjobban, termszetesen az AWP-t."
natuRe: "Mostanban egyre jobban tapasztalom, hogy a 7slash is kpes a kezdeti nehzsgek utn, megkockztatom az OBiNet-nl is jobb szervereket produklni. Eszmletlen jk a pingek, nem beszlve arrl, hogy nagyon csunyn beadja a szerver. Keveset csszik a hitbox, gyors, szp a jtk. Viszont nem tudom, hogy ez mindre igaz-e, hiszen tbbfle szerveropci kzl is vlaszthatunk, amelyek taln ms svszlen mennek?! Ki tudja, mindenesetre gy tovbb a srcoknak, s remlem hogy hamarosan promoban is eljutnak az OBiNet szintjre, de ehhez egy kicsit tbb szeretetet kne beleadniuk. :)"
tsN: "Mivel ezen a szerveren csak nuke-on jtszottam, azt tudom mondani, jl adja nuke-on!"
Mindent sszevetve gy tudnm sszefoglalni ezt a hosszra nylt iromnyt, hogy a 7slash j szolgltatst nyjt, igazbl jelenleg nem tudnk CS1.6 krkben komolyabb vetlytrsat felhozni ellenk, ezrt aki valban minsgi warservert szeretne elfogadhat ron, az mr szaladhat is hozzjuk (mindenkppen PRO WAR kategrit vlasszatok!), s regisztrlhat a fentebb bemutatott mdon.
FIGYELEM! Ha augusztus 31-ig rendeltek a 7slash-tl, a "cshu" kuponkd megadsval 500 forint kedvezmnyt kaptok az sszes havidjbl! Az albbi cmeken elrhet public szervereken kaphattok egy kis zeltt, ha nem hinntek neknk:
- 88.151.99.35:27015 (SubiDubi Public)
- 88.151.99.36:27015 (Tiszafred CS1.6)
- 88.151.99.35:27030 (te$co WC3 FT)
J jtkot mindenkinek!