Első dolgunk a saját HLTV megszerzése felé vezető úton a
Steam kliensekben megtalálható
Dedicated Server program letöltése és telepítése, amelyet a mindannyiunk által annyira tisztelt és szeretett Steam kliens percek alatt meg is tesz kérésünkre.
Futassuk le a telepített programot, és egy szép nagy ablak fogja elkápráztatni a kíváncsiságtól dülledő szemeinket, ám csalfa remény táplálja azon emberek lelkét, akik azt hiszik ebbe most bele fogunk merülni. Tévednek, állítsuk csupán be, hogy a mi a
Counter-Strike nevezetű játékkal szeretnénk eljátszadozni, és gyorsan szabaduljunk meg ettől a zöld ablaktól, a sarokban található X szimbólum segítségével (magyarán csukjuk be a programot).
A következő dolgunk a Valve mappájában közelében lesz ezért érdemes az intézőnket kézközelbe helyezni. Ha jobban szétnézünk a Steam mappában, találni fogunk a counter-strike mappa mellett egy dedicated server nevezetű, ártatlannak tünő mappát. Na, ő a tettes, az kell nekünk!
Nyissuk meg és az első dolgunk a
hltv.cfg fájlhoz vezessen, amit jegyzettömbben nagyon kényelmesen el tudunk rontani. :) Ennek következtében szabaduljunk meg a fájl belsejétől, magyarán töröljük ki az általunk megfejthetetlennek tünő írás egészét. Helyére a következő sorokat pötyögjük be a nyilazás nélkül:
name "CSHU HLTV" ----> Kedvenc HLTV-nk neve, ezt fogjuk meccs közben nézegetni
offlinetext "Sorry, game is delayed. Please try again later."
delay 0 ---> A HLTV késleltetése másodpercben
maxrate 20000 ---> HLTV is tud haxxolni :)
updaterate 101
maxclients 0 ---> Ennyi ember nézheti a mérkőzést
logfile 1
chatmode 0
serverpassword "pcw" ---> A server passwordje, ahová be szeretnénk küldeni
loopcmd 1 60 localmsg "" 5 -1 0.85 FFA000FF
connect "212.108.197.36:27015" ---> A server IP címe, ahová be szeretnénk küldeni
blockvoice 1
spectatorpassword "CP` da Pr0 gémör!" --> Ha HLTV-re csatlakozó embernek ezt a jelszót kell megadnia
echo hltv.cfg loaded.
Mentsük el a fájlt az eredetit felülírva és ezek után nincs más dolgunk mint elindítani a
Dedicated mappában található
hltv.exe fájlt, és ha mindent jól csináltunk a csatlakozás sikeres lesz. A HLTV kliensre mások nem fognak tudni feljönni a maxclient 0 parancs miatt, de ADSL-el nem is ajánlatos ezt firtatni, hiszen a sávszélességünk nem tudná elbírni a gépünkre csatlakozott másik Steam klienst. Fontos dolog még megjegyezni, ha saját HLTV üzemeltetésébe kezdünk előtte meg kell nézni, hogy gépünk bírja e cuflával az akciót, nagyon husis gép kell ahhoz, hogy a kliens ne zavarjon minket a játékban (minimum 512 RAM).
Ha a HLTV tudott csatlakozni a serverre a
record valami paranccsal kezdhetjük el a "valami" nevezetű dem fájl rögzítést. Leállításnak a
stoprecording parancsot használjuk. A HLTV minden mapváltáskor új demot készít, amelyeket a
Dedicated server\cstrike mappában találunk meg. Ha valamilyen oknál fogva mégsem működne a kapott demo, akkor cseréljük ki az
egész Dedicated Server mappánkat erre. Tartalom