boomafejbehaver - Counter-Strike by Letschow
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
 
 


Smoke

Archvum

 
 
Mondjad!
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Counter-Strike hrek, kpek, letltsek, moviek, hardwer, softwer s egyb rdekessgek! Nem csak CS!!!
Elrhetsgek

msn:
pkollarics@freemail.hu

e-mail:
madduck@chello.hu

 
: Taktikai alapok

Taktikai alapok

Letschow  2008.06.14. 00:43

Rgen sokan krtek tõlem a KO, ksõbb a FoP taktikit, hogy hadd tanuljanak belõle... Egy ilyen taktika semmit nem r, ha az ember elolvassa s megproblja szrl szra vgigcsinlni... Egy mdon mûkdik csak: a csapat elolvassa, megrti, megbeszli egytt... Ha ez megvan, akkor kiprblja megnzi, mi j benne, mi nem, ami j azt megtartja, ami rossz azt elfelejti, ami jat tall ki azt hozzteszi... Teht a legfontosabb, hogy a csapat rtse, hogy mi mirt trtnik, es gy lesz az egsz dolog mûkdõkpes...

Kicsit kzelibb dolog: sokan emltettek hogy most hogy kiadjuk a taktikkat mindenki ugyanazon a helyen fog kempelni es lelõni mindenkit felesleges lenne elkezdenem magyarzni hogy ez gy van-e vagy sincs aki elolvassa az albbiakat s megprblja sz szerint betartani csfosan prul fog jrni... nincs sajnos se CSben (se az letben) egyszerû t... ha valaki j akar lenni azrt meg kell kzdeni kemnyen s idõt kell r ldozni... amit itt lerok az egypr alapelv amit n fontosnak tartok s a FoP elmeleti szintn (gyakorlatba mindenki szemlye szerint rtelmezve ltette t) hasznlt...

Annak idejn, amikor a foppal elkezdtnk kszlni az elsõ komoly megmrettetsnkre, a Szolnok lanra, elso problema ami felmerlt az az volt, hogy klnbzõ klnokbol jttnk, klnbzõ taktikhoz szoktunk, s mskpp hvtuk a plya klnbzõ pontjait... Elsõ lpsnk teht az volt, hogy az sszes plyn az sszes kulcsfontossg helyet elneveztk. Teht tudtuk mit jelentett, ha valaki aztecon a kettes ldnl volt, tudtuk hol jn az ellenfel, ha nukeon a nyugatin rassoltak be, vagy netn inferno jfolyoslyban vannak...

A taktikinkat eleinte kisaval egytt kesztettk, aztn bemutattuk a tbbieknek, akik a sajt telteiket hozzrakva egssz kovcsoltak a dolgot. Mindez persze mg csak elmleti szinten volt meg, ezutn kellett egy csomo meccs, hogy kiprbljuk, mi mûkdik s mi nem. Minden plyra elõszr sszeraktunk egy alap vdekezõ felllst, amihez ksõbb kitalltunk alternatvkat. Vannak plyk, ahol elg egy vdekezo felllst hasznlni (persze az egyni pozcikat krrõl krre rdemes kicsit vltoztatni, de ez a vdekezs funkcijt nem szabad hogy befolysolja) de vannak olyan plyk is, ahol tbb fajta vdekezõ fellls is szûksges. Az sszes taktika egyfajta forgatknyv amit persze tkletesen kivitelezni lltalban lehetetlen. Ezrt kell rtenie minden jtkosnak, hogy mi a lnyege es ha valami kzbejn, annak fkggvnyben tud improvizlni. Sokszor elg annyi ilyenkor, hogy lelõjk az ellenfelet, de nha tbb kell azrt...

A kommunikci nagyon fontos minden kln szervezett egyttmûkdshez. Fontos az is, hogy csak a tnyleg fontos informcikat mondjuk be, s hogy pontosan tjkoztassuk a csapattrsainkat arrl, hogy mit is ltunk.

Minekutn az alap taktikk nagyjbl mûkdnek, azutn jnnek a specilis dolgok, amiket t kell beszlni. Pldul elsõ krk tmadsnl, vagy sprkrk vdekezsnl, stb... Taktikkat klnbzõ csoportokba lehet sorolni amik kb a funkcijukat hatrozzk meg, ami alapjn mindneki felptheti a sajt taktikit.

Rass elmlet: A rassnak a legalapvetõbb eleme a flash grnt. ;) Flash nlkl rassolni kb olyan mint fejjel a falnak futni, persze ez nam baj, ha a fejnk erõsebb mint a fal. De sokszor ez sajnos nem gy van... A fop szinte minden rasstaktikjaban meghatrozott feladata volt mindenkinek, attol fggõen, hogy hnyadik a sorban. Flash dobstol elkezdve a sarkon benzsig mindenkinek kln szerepkre volt. rdemes kiosztani ezt.

Ilyesztes elmletek: Elindtani egy tmadast lassan az egyik lerako fele. Sikeresen vgigvinni. Ezutn msik krben jra elkezdeni, de nem vgigvinni, hanem a grntozs fzis utn visszafordtani a msik lerak fele. Mint pl az albb lert inferno taktika 2-2-1, visszafordits, vagy az alapbol ilyeszts taktiknak keszlt 3-2B, szintn albb.

Perifria elmlet: Kisa tlete volt taln elõszr, hogy tmadni 4v4 ben egyszerûbb, mint 5v5ben. Namost ez eddig annyira nem is nagy tlet, de minden plyn vannak elszigetelt helyek, gynevezett perifrik. Infernon a B lerak amit nha csak egy ember vd, cbblen a jobb folyos, amiben nha van benn egy CT egyedl, vagy dust2 B lerakja stb.. namost a perifria elmlet szerint ha egy egy ilyen perifriat 4 emberrel megtmadunk, lelvnk valakit, akr emberveszts aran is, es utna visszllunk eredeti pozciba, ergo varunk hogy a CTk rrendezõdjenek, sokkal knyebb lesz betmadni brmelyik helyre, hiszen a tvolsag nõ a CTk kztt, es egyre nehezebben tudnak rendezõdni...

Ezen elmletek alapjan brki ki tud maganak tallni brmilyen mapra taktikt, ki kell prblni... majd rok konkret pldkat...

A vsrlsrl: A stratgia alapvetõ eleme, hogy a csapat egy emberknt gazdlkodik. Csak akkor vesz valaki, ha mindenki msnak van pnze. Csak gy lehet sprkrkkel megfordtani egy meccset. Az elsõ idõkben nagyon szigoran kell ehhez tartania magt a csapatnak, amg ssze nem szoknak elgg, hogy tudjk, mikor kire lehet egy egy pluszfegyvert bzni sprkrben, vagy mikor kinek lesz szûksge awpre. Az awp vsrls megint nagyon problms dolog lehet, ha sokan vannak a csapatban, akik szeretnek awpzni, es vesznek 3an awpt, amikor valaki rasst rendel el. 3 awpvel rassolni igencsak skill ignyes feladat. Teht rdemes kijellni egy (vagy nehany mapon ket) embert, aki az awp felelõs lesz, es nekik engedni az awpt. Neha persze (foleg vdekezsnl) ezt lehet lazbban is kezelni, de ezt is ki kell tapasztalni... Mi kidolgoztunk erre egy rendszert:

Kr elejn ha problms helyzet van, mindenki bet egy szmot 0-2 ig
0 - nincs pnzem -> nem tudok venni egy full pnclt s egy puskt (colt, ak)
1 - van pnzem magamnak tudok egy puskt (colt, ak) s egy teljes pnclt venni
2 - sok penzem van tudok awpt venni vagy magamon kivul valakinek egy puskat

Mindezek mellett ha az elsõ krt buktuk CTknt, minden esetben 2 sprkrt csinltuk, kivve ha gyengnek feltteleztk az ellenfelet. T knt vltoz hogy az ember micsinl bukott elsõ kr utn. Sokban fgg attl hogy az ellenfl addig hny freget lõtt mennyi pnze lehet... Ezt jl meg kell fontolni, hogy rdemes e megkockztatni egy desert rasst ami sok pnzbe kerl s ketes kimenetelû br ha tapasztalatlan ellenfllel llunk szembe lehet hogy colt+semmi-vel vedekezik mp5+pncl helyett akkor lehet vele kaszlni. Vagy akr kiproblni egy desert kempet amit a 3D csinlt ellennk prodigyn. Ha ellenfelnk alig lõtt freget s pphogy csak hozta az elsõ kt krt akar 3. krben meg lehet kockztatni egy lass tmadst ak+semmi-vel nha nukeon megszoktuk prblni kinn fõleg olyan helyen lehet ilyesmit csinlni ahol nem kaphatunk sok grntot... De lehet egyszerûen kikempelni glokkal a msodik krt aztn harmadik krt ugyangy kempelni de AKval pncl nlkl glokkal lvldzi az ellenflre kicsalogatni es amikor a kr vge fel rnk akarnak jnni akkor akt elõ s lelõni õket ;)

Neha extrm esetben itt olyasmire kell gondolni, hogyha az ellenfelnkrõl tudjuk, hogy õ azt hiszi, hogy ismer minket, akkor erre lehet pteni a bukott elsõ kr utni stratgikat. Teht megeccer: azok a sratgik, amik mell nincs fegyvernem rva, mind teljes pnclzat, s legalbb egy puskval (ak, colt) felfegyverzett csapatra vannak rva. A grntok pedig mindig fontosak teht jha vannak...

Rmenjen ne menjek ra dilemma: epp a 3D vs GoL CPL dntõ miatt is aktulis a krds... A csapat vsrlsi stratgiit nagyon komolyan kell venni s t kell gondolni... nagyon sok mlik azon hogy hogyan vsrolunk... vagy hogyan tartjuk meg a fegyvert egy valsznûleg bukott kr esetben... teht tegyk fel 3 T Dust2 A lerakra betrt letette a bombt. te s a tarsad Brol jttk ki gy hogy van egy kolt es egy awp nlatok... ha egyenlõ erõssgû ellenflrõl beszlnk semmikpp nem javasolnm hogy ebben a helyzetben megkozkztasd hogy rmenjetek 3 ellenflre 2en radsul nem igazn olyan fegyverekkel amik akkor hasznosak ha szort az idõ... namost ez egy ktlû fegyver hiszen aki rosszul mri fel hogy r kell e menni vagy a fegyver megtartasa a kovetkezõ krben nagyobb elõnyhz juttatja a csapatot az krk sorozatt ronthatja el rossz vsrlsi ritmus beiktatsval... erre nincsenek igazn szablyok ki kell tapasztalni mikor ri meg mikor nem... amiert a CPL dntõt emltem az az hogy GoL nem ment ra pl a 3Dre mert inkbb vllaltk hogy elbukjak azt a krt ami a 3Dnek a dntetlenhez kellett s az sszes htralvõ kr nyersvel problljlk meg kihzni dntetlenre... ami sajna nem jott ssze a 3D jvoltbl de mgis azt mondom hogy j dnts volt mert ha akkor rjuk mennek akkor mg annyi eslyk sincs (ha elbukjk) hogy a vgeredmny nem 13:10 hanem csunybb lett volna...

 
SN!

 

 

A ht videja:
Az emberi butasgnak nincs hatra

 

Szlj hozz

 
 
 
 
Induls: 2007-07-13
 

 
Sajt oldalak
 

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.