: Hangok de_train, de_aztec |
Hangok de_train, de_aztec
2008.06.14. 00:44
Elõszr is tisztban kell lenni azzal hogy egy CS plya hogyan kszl s hogyan mûkdik...
Egy 3 dimenzis szerkesztõ program (worldcraft) hasznlatos a plyk elksztshez. 2 fajta elembõl pl fel egy plya: polygonokbl (falak, vz, gbolt, triggerek), s entitykbol (fnyforrsok, hangforrsok, player, startpontok). A falak, az g, a sztlõhetõ vegfalak, a dobozok mind ugyanabbl az elembõl kszlnek, gynevezett polygonbl, ami egy hromdimenzis sokszg (ltalban tglalap), amit utna vgssal torzitssal lehet formlni. Egy plya akkor van ksz amikor ezek a sokszgek egy zrt teret alkotnak. Namost a klnbzõ elemek (ltra, gbolt, veg) kln-kln tulajdonsgokkal lesznek felruhzva, hogy ne csak egyszerû falak legyenek. Pldul a ltra kap egy olyan funkcit hogy ha rugrunk akkor lehet rajta fggõlegesen kzlekedni, az veg tltsz lesz, stb. Itt jn az rdekessg. Van egy klnleges polygon, a trigger. Ez a szerkeszts folyamn ugyangy nz ki mint egy fal, egy trrszt hatrol le, de tulajdonsgaiban klnbozik, hiszen a jtk folyamn egy ilyen trigger tltsz lesz s tjrhat. (pl: bomba lerak terlet, trigger sound, trigger hurt, trigger door stb) Ezek a triggerek hasznlatosak bizonyos esemnyek elindtshoz. (pl ajtnyits, villanyfelkapcsols) rdekes mdon bizonyos hangforrsok randomszerû megjelenst gy idztk elõ a plyaksztõk, hogy triggereket raktak le a plya klnbzõ pontjain, s amikor valaki tstl rajtuk, akkor aktivljk a kivnt hangeffektust.
A palyan 2 fle hangforrs ltezik. Az egyik az gynevezett ambient soundsource ami folyamatosan bocsjt ki hangot. (pl aztec tcsk ciripels, prodigy csvek zgsa) Ezek gynevezett kis entityk. A plyn ilyen entityk lehetnek mg fnyek, player startpontok. A msik fajta hangforrs, ami minket klnsen foglalkoztatott, az olyan hangforrsok amik trigger ltal lettek beindtva... Hogy mirt fontos ez egy profi jtkosnak? Az ellenfl behatrolsra tkletesen jl szolgl nagyon sok esetben. Akar 1v1 szituciban akr globlisan. Vegyk sorra a legfontosabb ilyen plya zajokat amik segthetnek az ellenfelnk behatrolsban.
Aztec
Aztecon megfigyelhetjk nha, hogy villmlik, majd r nemsokkal drg az g. Egy j ideig nem igazn rdekelt, hogy ez mitõl van. Krlbell ez v kzepe fel, amikor Dozer belpett a klnba, õ hvta fel a figyelmnket arra, hogy az aztec villmlsait bizonyos triggerek idzik elõ. Ilyen triggereket helyeztek el:
1. a Terror boltv alatt
2. a hd kzepn
3. a CT lpcsõ kzepn (hid mellett)
4. a CT boltv alatt
Ha valaki thalad egy ilyen triggeren, akkor villmlik, s 3 msodperc ksleltets utn drg egyet az g. Taktikai jelentõsge alapvetõen a hd vdsben van, hiszen ki sem kell nzni, mr tudni fogjuk mikor jttek t a kzpen...
Train:
Ezen a plyn nagy ritkn hallani kutyaugatst. Mg EQ5 elõtt megkrtnk egy ismerõst (Yodat) aki rt a plyaksztshez, hogy nzzen utna, mi okozhatja a kutyaugatst. Remltk hogy legalbb annyira hasznos dolog lesz, mint az aztec villmlsai, de ebben az esetben inkbb rdekessgrõl beszlhetnk, mintsem dntõ szerepû felfedezsrõl. Kt vonat alatt helyeztek el aktivl triggreket:
Ha valaki bemszik valamelyik ilyen kutys vonat al, akkor hallatszik kutyaugats. (3-as, s 4-es vonat terror oldalon. Mindkettõ oldalra nagy kutya reklm van festve)
Replõ hangot taln mgknnyebb meghallani mint a kutyaugatst, de ez is inkbb rdekessg mintsem komoly felfedezs ;)
A replõ hangja akkor hallatszik, ha valaki a kinti rszen felmszik a vonat tetejre, vagy a ltrn a hz tetejre. Az egsz kinti rsz a vonatok tetejnek magassgban egy nagy trigger. Ez a trigger 180 msodpercenknt tltõdik jra, teht akkor lehet legkzelebb aktivlni.
|