: Call of Duty: World at War - Elzetes |
Call of Duty: World at War - Elzetes
Letschow 2008.07.05. 00:28
rdekes volt, hogy mennyire osztotta meg a jtkosokat a tny, hogy a legends sorozat negyedik rsze a Msodik Vilghbor kontextusbl egy huszrvgssal a modern idkbe kltzik. A rajongk egy rsze vrig srtve rezte magt, a msik oldal pedig hlt adott az Activision - Infinity Ward prosnak, hogy a „lergott csont" helyett valami jszert prbl az asztalra letenni.
Aztn a jtk megjelent, magval hozva a vilgsikert s a morci vilghbor-fanok is lthattk: tnyleg nem volt olyan rossz ez az elkpzels. Aztn nem is olyan rg robbant a bomba: Call of Duty: World at War, II. vh., csendes-ceni hadszntr, keleti front, gydrgs, gppuskaropogs, srapneles, fst, korom, vr...
Most teht fordult a kocka: aki a rgi CoD-okat szerette, az most a fellegekben jr, aki pedig mr unja a bannt, most jra bosszankodik. Emberek, semmi ok a pnikra! Az Activision Blizzard londoni rendezvnyn ltottakbl-hallottakbl kijelenthetjk: van mg azon a „csonton" annyi, hogy mindannyian jra jllakhatunk.

Informci elskzbl
A mr emltett rendezvny teht nem csak az j James Bond jtktl: a Quantum of Solace-rl szlt, hanem 'biz nem jelentsebb cmet mutattak meg mg neknk, mint a Treyarch ltal kszl Call of Duty: World at War-t -teht NEM a Call of Duty 5-t! Akit a Treyarch nv hallatn most a szvroham kerlget, annak flelmeit megrtjk, de szeretnnk, ha tisztn ltn a dolgokat. A most bellt szisztma alapjn, a Treyarch kszti a sorozat pratlan rszeit -s itt nem a minsgre gondolunk-, mg az Infinity Ward a pros rszekrt felel. gy ebbl mr mindenki kitallhatta, hogy az egy-kt bztat szt s elszrt tapsot kapott CoD 3 is a Treyarch keze munkjt dicsri, ami esetleg ktsgeket breszthet a sorozat fel oly nagy elvrsokat tmaszt rajongkban. Az j Cod s a Treyarch dilemmjt az Acivision is felismerte s gyorsan le is szgezte: az eddig jtkok fejlesztsre sznt 8-10 hnap eme jtk esetben kt vre hzott, valamint a bizonytottan jl mkd CoD 4 motorjt is kszen kaptk a fejlesztk. A ltottak alapjn ez meg is ltszott rajta.

Nznk, mint a moziban
A Call of Duty: Word at War sok j dolgot rklt a CoD 4-tl. Elsnek megemlthet a kivlan sszehozott filmszer esemnyek, melyek itt is nagy szerepet kapnak. A neknk bemutatott jelenetben, egy fogolytborban lnk a „haverokkal" s vgignzzk, ahogy egyik trsunkat megknozzk, majd meglik. pp mi kvetkeznnk, amikor megrkezik a felment sereg, s vres harcok rn kiszabadt minket a japnok fogsgbl. Az ekkor mr lngol falu ltvnya, a fegyverek s robbansok zaja eddig soha nem ltott atmoszfrt klcsnz a jtknak, amit tovbb fokoz, hogy a japnok teljesen ms harcmodorral brnak, mint az eddigi jtkokban halomra ltt nmetek.

Gerillk a kdben
A japn katonk olyannyira ms harcmodorral rendelkeznek, mint az eddig megszokott nmetek, vagy mi, szvetsgesek, hogy az egsz csendes-ceni esemnysor beillene egy nagy nemzetkzi multikulturlis sszejvetelnek. A nyugati katonknak oly idegen ngyilkos tmadsok, vagy a kzelharc itt bizony majdhogynem llandan palettn lesznek. Szval nem kell majd meglepdni, ha egy maroknyi btor japn katona a boztbl kiugorva s karddal hadonszva igyekszik majd megborotvlni minket, vagy ha a mezn tallt s halottnak hitt ellensg valjban elevenebb, mint ahogyan azt gondolnnk. s ez nem script, hanem az jszer mestersges intelligencia rsze, ahogy az is, amikor az ellensg mesterlvsze csak mozgskptelenn teszi bajtrsainkat, hogy szegny pra jajveszkelsre odasereglett bajtrsak kzl kedvre szemezgethessen.


Blint gazda, ha ezt ltn...
Viszont lesz egy tuti fegyvernk a boztban s a fakoronban megbv ellensggel szemben. Csak gy, mint a Far Cry 2-ben, itt is fegyvereink kztt szerepel a lngszr. Bjhat brki brhova, a Call of Duty: World at War fizikai kpessgeibl kifolylag a tz, a szl irnyt figyelembe vve minden ghet nvnyt s tereptrgyat felget majd, amik utn nem marad ms, mint egy nagy kupac fstlg hamu. De nem csak a tz az j fcsr a jtkban, hanem az engine mr meglv fizikai tulajdonsgai (ballisztika, anyagok viselkedse, tulajdonsga, tlhetsge stb.) mell egy fontos elem, a rombolhatsg is trsul. A bemutat sorn, amikor pldul egy lvszt sikerlt leszednnk a frl, azt a derekra kttt ktl mentette meg a lezuhanstl.
"a realits kedvrt igyekeznek jobban bemutatni a nmetek nzpontjt"
|
m ahogy ott bksen lgott a fn, lassan a tz is elrte, s amikor a ktl elgett, bartunknak nagyot koppant a talajon a feje. A vz mechanikjban sem talltunk semmi kivetnivalt. Mivel a Csendes-cen krnykn kalandozunk, elg sokszor harcolunk majd vzkzelben, ami a tovbbfejlesztett fizika rvn pont gy viselkedik, mint a val letben: robbansok hullmokat vernek, a repeszek s lvedkek fodrozzk a felsznt stb. stb.

„Sanyi fedezz!"
Jelents jts, hogy a kampnyokat kooperatv mdban is vgigtolhatjuk: LAN-on ketten, online pedig akr ngyen. Minl tbben jtszk, rtelemszeren annl nehezebb lesz a dolguk, s nem csak azrt, mert megn az ellensg letereje s lvsi pontossga, hanem szmuk is meggyarapszik, gy kiknyszertve a tnyleges csapatjtkot. Hogy csapatjtk kzben senki ne maradjon le a lnyeges esemnyekrl s trtnsekrl, a ksztk igyekeztek azokat a f lttrbe helyezni. A klnbz scripteket, a hozz legkzelebb es jtkos fog beindtani. Kik mgis valahol mshol kolbszolnak jtk alatt s nem figyelnek, azok tnylegesen lemaradhatnak ezekrl, de a fejlesztk lltsuk szerint gondolkodnak valami megoldson ezzel kapcsolatban. Nagy hangslyt kapnak a vezethet jrmvek (tank, teheraut stb.), melyek most nagyobb tzert s pnclozottsgot adnak a jtkos kezbe, mint a CoD 3 kisebb s gyengbb jrmvei.

Hov tnt Ivn?
Jelentem megvan! A jtkban ugyanis kt kampny kapott helyet: egyik a mr kitrgyalt csendes-ceni hadszntr, a msik pedig a „megszokott" eurpai hadszntr, annak is a keleti frontja, ami Berlinnl -hol mshol?- fog vget rni. Itt egy rdekes megjegyzs hangzott el a fejlesztktl, miszerint a realits kedvrt igyekeznek jobban bemutatni a nmetek nzpontjt. Hogy ez pontosan mit takar, azt mg nem tudni, de a szndk mindenkpp rtkelend.
sszefoglalsknt elmondhat teht, hogy a Call of Duty sorozat visszatr gykereihez, valamint egyedi hangulatval s lehetsgeivel a legjobb ton halad, hogy megbolygassa a msodik vilghbors FPS-ek llvizt. gy legyen.
|