Ha már találkoztál mindenféle színes szöveggel CS közben, ami különböző statisztikai elemeket tartalmazott vagy célzásokat egyes eseményekre, akkor több, mint valószínű, hogy a Statsme-t láttad működés közben.
A program lényege, hogy a Metamodon keresztül kommunikálva kapcsolatot teremt a játékkal és folyamatos statisztikát készít, melyet minden kör végén, játékos halála esetén vagy mapváltáskor ír ki a képernyőre.
Számos plugin teszi sokoldalúvá a Statsme-t, melyekkel már-már adminisztrálni is lehet egy-egy szervert, azonban fő tevékenysége mindenképpen a statisztikák közlése és a játék eseményeinek kommentálása.
-
statisztika mindenféle fegyverről (lövések, találatok a test különböző részein, fejlövések, TK-k, stb.)
Követelmények:
A Statsme jelenleg hivatalosan elérhető verziója 2.7.1. A 2.8.0-ás verzió elméletben elkészült és a neten különböző forrásokból el is érhető ennek néhány bétás verziója (ahogyan azt innen is letölthetitek). Erről a két verzióról annyit érdemes tudni, hogy a 2.7.1-es verzió néhol nem valami stabil (azonban ez kiküszöbölhető), a 2.8.0-ás verziók pedig jóval stabilabbak, de tartalmaznak pár zavaró hibát). Fontos tudni, hogy szerkezeti felépítésük megegyezik, így kezelésük is. Itt, mivel az újabb 2.8.0-ás béta verziójában javították az eddigi zavaró hibákat, a Statsme 2.8.0b15-ös bétás verzióját tárgyaljuk.
A Statsme letöltése után tedd a következőket:
Linux:
1. Tömörítsd ki a fájl tartalmát a cstrike/addons/statsme könyvtárba.
2. A Metamod könyvtárában (cstrike/addons/metamod) hozz létre egy plugins.ini nevű fájlt (ha még nincs). A plugins.ini-ben létre kell hoznod a következő sort:
linux addons/statsme/dlls/sm_cstrike_mm_i386.so
És kész.
Windows:
-
Tömörítsd ki a fájl tartalmát a cstrike/addons/statsme könyvtárba.
-
A Metamod könyvtárában (cstrike/addons/metamod) hozz létre egy plugins.ini nevű fájlt.
A plugins.ini-ben létre kell hoznod a következő sort:
win32 addons/statsme/dlls/sm_cstrike_mm.dll
Ezzel telepítetted a Statsme-t.
Fontos tudnivalók
Itt néhány fontosabb tudnivalóra hívnám fel a figyelmet, ami a Statsme konfigurálása során jól jöhet.
Ha szeretnénk egy-egy sort vagy szövegrészt a sorban letiltani, vagy megjegyzést hozzáfűzni a Statsme fájljaiban, akkor a sor elejére vagy a figyelmen kívül hagyandó szövegrész előtt egyszerűen két / jelet kell tennünk. Ezzel a Statsme figyelmen kívül hagyja adott sort vagy szövegrészt, így a jelzett területen lévő parancsok nem futnak le illetve megjegyzéseink nem okoznak gondot a fájlban. Többek közt a Statsme készítői is így fűznek számos megjegyzést a különböző beállításaikhoz.
A Statsme szerencsére nem igényel túl nagy konfigurálást, a legtöbb dolgot csak ki, vagy be kell kapcsolnunk. Ettől függetlenül ez is szabadon testre szabható.
Az sm_alias-al kezdődő sorok hosszú parancsokhoz rendelhetnek egy-egy rövid parancsot. Egyéni aliasok is hozzáadhatóak a Statsme konfigjához, azonban az eredeti aliasok törlése nem ajánlott.
Az sm_motd-vel kezdődő sorok minden egyes újonnan csatlakozott játékosnál megjelennek a konzolban. Ezek fontos infókat tartalmazhatnak a szerverről (map neve, ff állapota, stb.).
Az sm_mode sorok egyes funkciókat kapcsolják ki és be, azonban ez a művelet játékon belül is elvégezhető.
A logok, statisztikák, bejelentések formátuma szabadon változtatható, felcserélhetünk benne dolgokat vagy törülhetünk néhány felesleges elemet, ez a művelet azonban nem ajánlott.
A statsme.cfg-ben találhatjuk a Statsme főbb tulajdonságait szabályozó beállításokat. Ezeket vesszük itt sorban.
exec addons/statsme/motd.cfg - ez a sor a MOTD üzenetet kapcsolja ki és be; kikapcsoláshoz két / jel kerüljön a sor elejére
sm_addonlogformat 2 - a logolás formáját határozza meg; 1 = régi stílus ([STATSME] tag nélkül); 2 = új stílus ([STATSME] taggal együtt), mindkét stílus együtt (két sor: egy előtag nélkül, egy előtaggal)
sm_menupassword „r3wt” - a statsme menüjének eléréshez szükséges jelszót határozza meg, mindenképpen meg kell változtatni
sm_storebyauth 1 - AUTHID szerinti helyezések ki és bekapcsolása (botok vagy LAN szerver esetén tilos bekapcsolni); 0 = kikapcsolva; 1 = bekapcsolva
sm_rankupdate 2 - a statisztika frissítésének gyakorisága; 0 = szerver lekapcsolásakor; 1 = adott játékos kilépésekor; 2 = minden új kör kezdésekor
sm_resetrank 144 - a TOP 15-ös lista törlésének gyakorisága órákban; 0 = soha nem törli
sm_rankbots 1 - botok statisztikájának logolásának ki -és bekapcsolása; 0 = kikapcsolva; 1 = bekapcsolva
A következő sorok a különböző statisztikák logolási formáit és a Statsme menüjének felépítését tartalmazzák.
/ / sm_alias < alias > < command > < flags >
/ / flags: a - console command, b - say command, c - don't show said alias - ezután a rész után következő sorok a játékosok által használható aliasokat tartalmazzák, melyek chatüzenet formájában aktiválhatóak; a parancsok az sm_alias sor után következő ”” jelek között találhatóak, szabadon változtathatóak
/ / Load statsme scripts
/ / Don't comment these lines to disable scripts, use statsme_menu instead - az ezután következő sorok a Statsme scriptjeit indítják el, melyek ki és bekapcsolása játék közben végezhető (a sorokat ne jelöljük // jellel)
Az motd.cfg-ben található az a rész, amely a játékosok konzoljában jelenik meg és az alapvető infókat tartalmazza a szerverről. Ez a rész szabadon módosítható, az egyetlen követelmény minden sor elején az sm_motd használata és a sorok ”” jelekbe írása.
Ez a rész a fent leírtak szerint ki és bekacsolható.
Itt a Statsme által használt parancsokról olvashattok egy áttekintést. Amint látható a Statsme is testre szabható a Clanmodhoz hasonlóan, azonban némiképp bonyolultabb a kezelése és valójában nem is igazán arra termett, hogy átalakítsák.
sm_do
sm_reg (sm_register)
a - akkor fogadja az üzenetet, ha az mindenkinek szól (ekkor a receiver 0)
b - akkor fogadja az üzenetet, ha az egy megjelölt játékosnak szól (ekkor a receiver index_of_player)
c - csak egyszer fogadja az üzenetet (egyes üzenetek többször elküldésre kerülnek, mint pl. a rádióüzeneteket minden játékosnak külön kell kiküldeni, mert valaki hallja valaki nem hallja a hangokat)
d - ne használjon az üzenetben idézőjeleket, ez hasznos a könnyebb és gyorsabb üezent értelmezéshez (mielőtt használod figyelj, hogy az üzenet nem tartalmazhat szóközöket)
e - töltse meg a parancsot változókkal és indítsa az üzenet hozzácsatolása nélkül
f - a körülmények részben lévő értékeknek pontosan meg kell egyezniük az üzenet értékeivel
g - csak akkor fogadja a személyre szóló üzenetet, ha a játékos él
h - csak akkor fogadja a személyre szóló üzenetet, ha a játékos halott
Az sm_reg esemény-irányítókat regisztrál, ezek az esemény-irányítók különböző üzeneteket kapnak el és ennek megfelelően elindítják az oda tartozó kódot (mint pl. játékos halálakor egy üzenet jelzi ennek bekövetkeztét)
sm_task
a - megtölti a változókat, feladat végrehajtása közben
b - folyamatos ismétlés
c - feladat frissítése új map betöltésekor
az sm_task egy meghatározott kódot indít el adott időben, pl. az autorr.cfg újraindítja a játékot 30 másodperccel a map betöltése után
sm_mode / sm_mode2 / sm_mode3
sm_win
sm_alias
a - konzolparancs
b - chatüzenet parancs
c - ne írja ki a használt aliast
sm_motd
sm_menu / sm_pmenu
Itt a Statsme alapvető scriptjeivel ismerkedünk meg, amelyek a programmal együtt érkeznek. Ezek a statsme/scripts könyvtárban találhatóak.
A scriptek ki -és bekapcsolására a játékban van lehetőségünk a Statsme menüjén keresztül. A menüt a statsme_menu <jelszó> konzolparanccsal varázsolhatjuk elő (ettől kezdve egyértelmű a ki -és bekapcsolás).
A scripteken ABC sorrendben haladunk végig.
Ez a rész a játékost megtámadók és a játékos áldozatainak listáját tartalmazza, amelyet a játékos halála után lát. A támadók és áldozatok nevén kívül megjelenik még, hogy mennyit sebeztek / sebződtek és, hogy ezt hány lövedék által.
Ez a fájl tartalmazza a különböző bombával kapcsolatos események bejelentését. Ilyen a bomba elejtése, felvétele, élesítése, hatástalanítása. Ezen kívül még vissza is számol a bomba felrobbanásáig.
Ez a cfg gondoskodik a körök végén megjelenő statisztikáról. Így megjeleníti a legtöbbet sebző, a legtöbb pontot elérő játékosok nevét, mindemellett foglalkozik még néhány részletesebb dologgal, mint pl. találatok, hatékonyság, stb.
Ez a script az első találatot elérő ember nevét írja ki egy kedves kis üzenetben.
A Statsme kedvenc dolgai közé tartozik a kisebb - nagyobb bénázások jutalmazása, néhány „pojénos” beszólással. Esetünkben azokat az öngyilkosokat dícséri, akik a gránátot választották evilági életük rövid, de hangos befejezésére.
Ez is egy üzenetküldő cfg, ezúttal a fejeseket jelzi és egy kellemes hang a „heccsot” szóval nyomatékosítja az esemény súlyát.
Ezt a statisztikát is halála után látja a játékos, ami ezúttal a játékos meggyilkolásáról szolgáltat kimerítő infókat. Pl. fegyver típusa, távolság, találat helye, találat sebzésének mértéke, stb.
Egy-egy késes akciót üzenetekkel honoráló script.
Ez a cfg a játékban lévő T-ket és CT-ket figyeli és, amikor az egyik csapatból már csak egy ember van talpon egy üzenetben próbálja „biztatni” a tovbábbi küzdelemre. Emellett minden játékos halála után kiírja, hogy hány játékos van még adott csapatból.
Ez a script azoknak lehet hasznos, akik megunták a CS egyhangú infócsíkját a játékosokról, amikor a célkeresztbe kerül valaki vagy egyszerűen több infót szeretnének adott játékosról. Az infó kéken vagy pirosan villogva jelenik meg (csapattól függően) és ellenfél esetében a nevet, csapattársnál pedig a néven kívül a játékos energiáját, aktuális fegyverét jelzi ki és azt, hogy van-e rajta golyóálló mellény.
Ez a kis script nevéhez híven a lejátszott körök számát írja ki minden egyes kör elején és ezt „Prepare to fight!” hanggal kíséri.
Ez a fájl pedig a megfigyelt játékosról szolgáltat egy kicsit több infót azzal, hogy kiírja, hogy milyen helyezést foglal el a toplistán.
Ezen az oldalon a Statsme-hez letölthető scriptcsomaggal foglalkozunk. Ezeket a Statsme installálása után a statsme/scriptpacks könyvtárba kell bemásolni.
A scripteket betölteni a scriptpacks.cfg-ben tudjuk a sorok előtti / jelek törlésével, pl.: exec addons/statsme/scriptpacks/adminpack/admin.cfg
A scripteken könyvtáranként és ABC sorrendben haladunk végig.
Megjegyzés: ahol szerepel a „Beállítás” mező, ott a scriptnek testreszabható funkciója van, amit a fájl szerkesztésével határozhatunk meg, adott sort megkeresve.
admin.cfg - megfigyelés közben rúghatunk ki, bannolhatunk, végezhetünk ki megfigyelt játékost
Beállítás:
• localinfo apw „pass” - a „pass” helyére egy saját jelszót kell megadnunk, ami e menü eléréshez szükséges majd; az adminoknak a menü eléréséhez egy setinfo „_sm” „pass” (pass helyére természetesen a meghatározott jelszó) sort kell létrehozniuk cstrike/config.cfg fájljukban
Telepítéshez: exec addons/statsme/scriptpacks/adminpack/admin.cfg
afk.cg - a túl hosszú ideig mozdulatlan játékosokat kirúgja a szerverről
Beállítás:
• localinfo mafk 2 - meghatározza, hogy hány körig lehet valaki mozdulatlan (itt 2)
Telepítéshez: exec addons/statsme/scriptpacks/adminpack/afk.cfg
hpingkick.cfg - adott átlagping felett kirúgja a játékost
Beállítás:
• localinfo hppw „jelszo” - az itt meghatározott jelszóval adott klienseken nem futtat le ellenőrzést, a jelszót a klienseknek a cstrike/config.cfg-be kell beírniuk egy setinfo „_hppw” „jelszo” sor keretein belül
• localinfo admn ”:wonid1:wonid2:”- az ide beírt wonid-ken nem futtat le ellenőzést, a wonid-k mindkét oldalán egy-egy kettőspontnak kell lennie (jelenleg nem működik), bekapcsolásához töröljük localinfo admn elől a / jelet
• localinfo adip ”:ipcim1:ipcim2:” - az ide beírt IP címeken nem futtat le ellenőzést, az IP-k mindkét oldalán egy-egy kettőspontnak kell lennie, bekapcsolásához töröljük localinfo adip elől a / jelet
• localinfo hpsn „12.345.678” - az itt meghatározott alhálózaton nem futtat le ellenőrzést, ne használj .0-át, csak a hálózat száma szükséges
• localinfo mping 225 - efelett a ping felett rúgja ki a játékost
• localinfo lping 80 - ezalatt a ping alatt nem ellenőrzi a játékost
Telepítéshez: exec addons/statsme/scriptpacks/adminpack/hpingkick.cfg
redirect.cfg - ha megtelt a szerver átirányítja az újonnan érkező játékost
Beállítás:
• localinfo mypw „1” - a meghatározott admin jelszóval ellátot játékosokat nem irányítja át, az 1-es helyére beírt jelszót az amdinok cstrike/config.cfg-jében a setinfo „_rr” „jelszo” sorral kell jeleznünk
• localinfo maxppl 19 - meghatározza, hogy hány ember után irányítsa át a szerver a játékosokat
• localinfo myip ” 24.208.57.123:27015” - meghatározza a cél IP címét
Telepítéshez: exec addons/statsme/scriptpacks/adminpack/redirect.cfg
hospen.cfg - büntetés túsz megölése esetén (befejezi adott kört)
Telepítéshez: exec addons/statsme/scriptpacks/hostage/hospen.cfg
hossi.cfg - a túszokkal kapcsolatos eseményeket jelenti be, néhány statisztikai elem mellett
Telepítéshez: exec addons/statsme/scriptpacks/hostage/hossi.cfg
italy.cfg - az Italy-n egy-egy esemény bejelentése (pl. csikre megölése, rádió felrobbantása)
Telepítéshez: exec addons/statsme/scriptpacks/mappack/italy.cfg
mapcycle.cfg - egy hétre előre meghatározható, hogy milyen mapokat szeretnénk az egyes napokon
Telepítéshez: exec addons/statsme/scriptpacks/mappack/mapcycle.cfg
nextmap.cfg - a következő mapot jelzi ki szavazás alapján
Telepítéshez: exec addons/statsme/scriptpacks/mappack/nextmap.cfg
autorr.cfg - automatikus újraindítás
Telepítéshez: exec addons/statsme/scriptpacks/miscpack/autorr.cfg
awplimit.cfg - awp limitálást segíti és jelenti be a csapatok tulajdonában lévő awp-ket
Beállítás: localinfo mawp 1 - egy csapaton belül használható awp-k száma
Telepítéshez: exec addons/statsme/scriptpacks/miscpack/awplimit.cfg
damage.cfg - kijelzi az ellenfélen / csapattárson elért sebzéseinket
Telepítéshez: exec addons/statsme/scriptpacks/miscpack/damage.cfg
greet.cfg - üdvözli és elköszön a játékostól
Telepítéshez: exec addons/statsme/scriptpacks/miscpack/greet.cfg
snapshot.cfg - pillanatképet készít a lelövésekről
Telepítéshez: exec addons/statsme/scriptpacks/miscpack/snapshot.cfg
timeinfo.cfg - infót ír ki a jelenlegi időről
Telepítéshez: exec addons/statsme/scriptpacks/miscpack/timeinfo.cfg
tmlf.cfg - hátralévő időt írja ki
Telepítéshez: exec addons/statsme/scriptpacks/miscpack/tmlf.cfg
vip.cfg - VIP-val kapcsolatos események bejelentése
Telepítéshez: exec addons/statsme/scriptpacks/miscpack/vip.cfg
killingspree.cfg - sorozatban lelőtt játékosok után címmel tünteti ki a játékost
Telepítéshez: exec addons/statsme/scriptpacks/mkpack/killingspree.cfg
multikill.cfg - sorozatban lelőtt játékosok után címmel tünteti ki a játékost
Beállítás:
• sm_monsternum 3 - a monster kill eléréséhez szükséges frag
• sm_monsterfreq 4 - a maximális szünet két frag között monster kill esetében
Telepítéshez: exec addons/statsme/scriptpacks/mkpack/multikill.cfg
forgivetk.cfg - TK esetén büntetések és megbocsájtás
Telepítéshez: exec addons/statsme/scriptpacks/tkpack/forgivetk.cfg
kickdp.cfg - kirúgja a kezdéskor csapattársakat támadókat
Beállítás:
• localinfo kicktime 20 - meghatározza, hogy hány másodpercen belül rúgja ki a csapattárst támadókat
Telepítéshez: exec addons/statsme/scriptpacks/tkpack/kickdp.cfg
punishtk.cfg - a TK-kat automatikusan bünteti (a következő kör elején megöli a játékost)
Telepítéshez: exec addons/statsme/scriptpacks/tkpack/punishtk.cfg
tdwarn.cfg - figyelmezteti a játékos csapattárs megtámadása esetén
Telepítéshez: exec addons/statsme/scriptpacks/tkpack/tdwarn.cfg
A Top 15 helytelen kijelzése a 2.7.1-es és a 2.8.0-ás (beta 7) verziók alatt egyaránt jelentkező hiba. Erre a megoldás egyszerű.
A probléma abban gyökerezik, hogy a CS html alapúvá vált különböző szövegek kijelzése esetén, így az eddigi sorokból néhány használhatatlanná vált, mert összekeveredtek a sorok.
A javítást a statsme.cfg-ben tehetjük meg a következő rész kicserélésével:
/ / Format of top15
sm_ranktitle „Top 15”
sm_rankhead ”# nick kills/deaths hits/shots/hs. eff. acc.”
sm_rankbody ”{rk.id}. {rk.name}{rk.txt} {rk.kills}/{rk.deaths} {rk.hits}/{rk.shots}/{rk.hs} {rk.eff} {rk.acc}”
A helyes változat a következő:
/ / Format of top15
sm_ranktitle „Top 15<br>”
sm_rankhead ”# nick kills/deaths hits/shots/hs. eff. acc.<br>”
sm_rankbody ”{rk.id}. {rk.name}{rk.txt} {rk.kills}/{rk.deaths} {rk.hits}/{rk.shots}/{rk.hs} {rk.eff} {rk.acc}<br>”
|